Radca w Wydziale Legislacji Biura Prawnego

STANOWISKO: radca (stanowisko policyjne, 11 grupa zaszeregowania).

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA KGP: Wydział Legislacji Biura Prawnego

CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: 
1) koordynowanie realizacji zadań z zakresu legislacji,
2) koordynowanie procesu opracowywania, opiniowania i uzgadniania projektów aktów prawnych oraz aktów normatywnych.

GŁÓWNE ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:
- opracowywanie legislacyjne i koordynowanie prac legislacyjnych w zakresie projektów aktów prawnych oraz aktów normatywnych;
- ocena obowiązujących przepisów prawnych pod względem ich aktualności, przydatności oraz skuteczności, przeprowadzanie analizy prawnej nowych regulacji prawnych;
- opiniowanie projektów aktów prawnych przygotowywanych przez właściwe komórki organizacyjne KGP pod względem zgodności z obowiązującym prawem i zasadami techniki prawodawczej oraz opracowywanie projektów aktów prawnych;
- uczestniczenie w pracach legislacyjnych nad opracowywaniem projektów aktów prawnych przygotowywanych przez komórki organizacyjne KGP;
- opracowywanie stanowisk o stanie skierowanych do KGP projektów aktów prawnych, z uwzględnieniem uwag zebranych w toku uzgodnień merytorycznych, a także przekazywanie zainteresowanym uwag, opinii i stanowisk KGP do przekazanych projektów aktów prawnych; 
- udział w pracach zespołów opracowujących projekty aktów prawnych, wewnątrzresortowych i międzyresortowych, naradach i konferencjach powołanych do uzgadniania projektów aktów prawnych, posiedzeniach Komisji Prawniczej Rządowego Centrum Legislacji;
- opracowywanie tekstów jednolitych aktów normatywnych wydawanych przez Komendanta Głównego Policji;
- udzielanie konsultacji legislacyjnej komórkom organizacyjnym KGP;
- monitorowanie prac legislacyjnych dotyczących projektów aktów normatywnych powszechnie obowiązujących pozostających we właściwości Policji;
- współpraca:
•    z podmiotami zewnętrznymi: z pracownikami z Departamentu Prawnego MSWiA, Departamentu Porządku Publicznego MSWiA oraz z organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz z komórek prawnych organów administracji publicznej, z zespołów opracowujących projekty aktów prawnych, wewnątrzresortowych i międzyresortowych, z Rządowego Centrum Legislacji,
•    z podmiotami wewnętrznymi: z policjantami i pracownikami z jednostek organizacyjnych Policji i komórek organizacyjnymi KGP.

WYMAGANIA FORMALNE: określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2252 oraz z 2025 r. poz. 221)

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
•    wykształcenie wyższe prawnicze
•    umiejętności:
- współpracy,
- komunikowania się,
- interpretacji i stosowania przepisów prawa,
- kreatywnego i analitycznego myślenia,
- organizowania,
- działania pod presją czasu,
- rozwiązywania problemów.

WYMAGANIA POŻĄDANE:
•    aplikacja legislacyjna,
•    znajomość w stopniu komunikatywnym języka angielskiego lub innego języka obcego, 
•    znajomość edytora tekstu i programów informacji prawnej.

Szczegółowych informacji udziela: 

mł. insp. Wiesław Żelaźnicki – Naczelnik Wydziału Legislacji Biura Prawnego Komendy Głównej Policji - tel. 72 119 17.

W przypadku zainteresowania podjęciem służby na stanowisku radcy oferty (CV zawierające szczegółowe informacje o dotychczas zajmowanych stanowiskach, zakresie aktualnie realizowanych zadaniach, posiadanych przeszkoleniach, nabytych umiejętnościach zawodowych) należy przesłać w formie elektronicznej na adres: wieslaw.zelaznicki@policja.gov.pl