Ekspert w Wydziale do Walki z Przestępczością Narkotykową Biura Kryminalnego KGP

Naczelnik Wydziału do walki z Przestępczością Narkotykową Biura Kryminalnego poszukuje kandydatów na stanowisko policjanta eksperta (9 grupa zaszeregowania).

Miejsce pełnienia służby: Warszawa

Główne obowiązki:

  1. analizowanie i ocena stanu zagrożenia przestępczością narkotykową;
  2. opracowywanie prognoz i trendów zagrożeń zjawiskami kryminogennymi i przestępczością narkotykową; 
  3. gromadzenie informacji o skali przestępczości narkotykowej oraz zabezpieczonych środkach i substancjach psychoaktywnych;
  4. opracowywanie propozycji rozwiązań prawnych i organizacyjnych w zakresie prowadzenia czynności operacyjno-rozpoznawczych;
  5. identyfikowanie problemów z zakresu czynności operacyjno-rozpoznawczych w sprawach narkotykowych, wypracowywanie i wdrażanie rozwiązań eliminujących te problemy oraz monitorowanie efektywności wdrożonych rozwiązań;
  6. udzielanie pomocy jednostkom organizacyjnym Policji przy wykonywaniu czynności wykrywczych na miejscu poważnych zdarzeń przestępczych, a także poprzez uczestniczenie w planowaniu, organizowaniu i realizowaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych w tego typu zdarzeniach;
  7. koordynowanie czynności operacyjno-rozpoznawczych Policji w sprawach o szczególnej zawiłości dotyczących przestępczości narkotykowej w komórkach organizacyjnych Policji właściwych do spraw kryminalnych;
  8. opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z prawem karnym, ustawami szczególnymi, w tym ustawą o przeciwdziałaniu narkomanii;
  9. koordynowanie i wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych w działalności komórek organizacyjnych właściwych do spraw narkotykowych, w zakresie usprawnienia i doskonalenia organizacji, metod i techniki pracy operacyjnej;
  10. utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z kierownikami komórek organizacyjnych służby kryminalnej komend wojewódzkich (Stołecznej) i powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji w przedmiocie przedsięwzięć operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych dotyczących przestępczości narkotykowej;
  11. prowadzenie analiz postępowań przygotowawczych, spraw operacyjnych i innych materiałów przydatnych w inicjowaniu i organizowaniu przedsięwzięć nadzorczych i koordynacyjnych;
  12. sporządzanie przekrojowych analiz statystycznych, opracowań monograficznych oraz doraźnych informacji i ocen dotyczących przestępczości w oparciu o dane statystyczne dotyczące przestępczości narkotykowej oraz wyników operacyjnej i procesowej działalności Policji;
  13. udział w pracach zespołów zadaniowych i grup ekspertów dotyczących w szczególności problematyki pracy operacyjnej oraz opracowywanie i upowszechnianie zaleceń taktyczno-metodycznych dotyczących realizacji czynności operacyjno-rozpoznawczych wynikających z prac powyższych zespołów i grup;
  14. organizowanie i prowadzenie szkoleń dla policjantów komórek właściwych do walki z przestępczością narkotykową jednostek organizacyjnych Policji w zakresie uregulowań prawnych, przepisów resortowych oraz metodyki prowadzenia form i metod pracy operacyjno-rozpoznawczej.

Wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i staż służby: określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 grudnia 2022 roku - w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych.

Doświadczenie zawodowe pożądane: co najmniej 8 lat służby w Policji, w tym 4 lata w realizacji zadań w służbie kryminalnej.

Wymagania niezbędne: 

  • organizowanie pracy własnej,
  • kreatywność i analityczne myślenie,
  • szybkość działania, współpracy,
  • umiejętność działania i współpracy w zespole,
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,
  • zbieranie informacji, interpretowanie, wyciąganie wniosków, stawianie hipotez,
  • oceny problemu i szybkiego działania oraz formułowania stanowiska na podstawie właściwych przepisów,
  • biegła obsługa Krajowego Systemu Informacyjnego Policji,
  • biegła obsługa systemów analitycznych,
  • dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”;

Wymagania pożądane:

  • znajomość obsługi pakietu biurowego (m.in. MS Office, w tym: Word, Excel, PowerPoint) oraz innych programów komputerowych,
  • znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym (poziom B2 i wyżej),
  • prawo jazdy kat. B.
  • kierowanie pojazdami służbowymi uprzywilejowanymi,

Inne informacje:

  • Oferty (CV ze zdjęciem zawierające informacje o dotychczas zajmowanym stanowisku wraz z paramentami finansowymi) prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: wpn.bk@policja.gov.pl.
  • Termin składania ofert: 14 listopada 2025 roku.
  • Zastrzegamy możliwość kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.