Ekspert Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego Biura Kryminalnego KGP
Naczelnik Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego Biura Kryminalnego poszukuje kandydatów na stanowisko policjanta eksperta (9 grupa zaszeregowania).
Miejsce pełnienia służby: Warszawa
Główne obowiązki:
- koordynowanie oraz nadzorowanie postępowań przygotowawczych, prowadzonych przez jednostki organizacyjne Policji, w sprawach o skomplikowanym charakterze;
 - monitorowanie funkcjonujących w obiegu wzorów pism procesowych, dokumentów wewnętrznego obiegu, ocena ich zasadności oraz inicjowanie ich zmian, w korelacji z dynamicznie zmieniającymi się przepisami prawa;
 - opracowywanie propozycji rozwiązań prawnych i organizacyjnych w zakresie prowadzenia postępowania przygotowawczego;
 - opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych związanych z prawem karnym i działalnością komórek organizacyjnych właściwych do spraw kryminalnych pozostających we właściwości merytorycznej wydziału;
 - określanie metodyki wykonywania czynności dochodzeniowo-śledczych przez komórki organizacyjne właściwe do spraw dochodzeniowo – śledczych;
 - analizowanie operacji przetwarzania informacji w celu utrzymania spójności i jakości danych dotyczących prowadzonych śledztw i dochodzeń w jednostkach organizacyjnych Policji;
 - koordynowanie i wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych w działalności komórek organizacyjnych właściwych
 - do spraw dochodzeniowo-śledczych, w zakresie usprawnienia i doskonalenia organizacji, metod i techniki pracy dochodzeniowo – śledczej;
 - utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z kierownikami komórek organizacyjnych służby kryminalnej komend wojewódzkich (Stołecznej) i powiatowych (miejskich, rejonowych) Policji w przedmiocie przedsięwzięć wykrywczych;
 - prowadzenie analiz postępowań przygotowawczych, spraw operacyjnych i innych materiałów przydatnych w inicjowaniu i organizowaniu przedsięwzięć nadzorczych i koordynacyjnych;
 - opracowywanie metod i form w zakresie taktyki i organizacji prowadzenia postępowania przygotowawczego i wykonywania czynności w postępowaniu w sprawach nieletnich;
 - inicjowanie rozwiązań prawnych, uczestniczenie w pracach zespołów powołanych do opracowania projektów aktów prawnych oraz w procedurach legislacyjnych aktów prawnych dotyczących działań Policji;
 - identyfikowanie problemów występujących w pracy komórek organizacyjnych właściwych do spraw dochodzeniowo–śledczych, wypracowywanie i wdrażanie rozwiązań eliminujących ujawnione problemy oraz ocenianie efektywności wdrożonych rozwiązań;
 - sporządzanie przekrojowych analiz statystycznych, opracowań monograficznych oraz doraźnych informacji i ocen dotyczących przestępczości w oparciu o dane statystyczne dotyczące przestępczości dorosłych i nieletnich oraz wyników procesowej działalności Policji;
 - udział w pracach zespołów zadaniowych i grup ekspertów dotyczących w szczególności problematyki dowodów rzeczowych w postępowaniu karnym oraz opracowywanie i upowszechnianie zaleceń taktyczno–metodycznych dotyczących realizacji czynności dochodzeniowo – śledczych wynikających z prac powyższych zespołów i grup;
 - udzielanie jednostkom organizacyjnym Policji konsultacji w zakresie rejestracji statystycznej przestępczości dorosłych i nieletnich oraz monitorowanie poprawności rejestracji statystycznej przestępczości;
 - organizowanie i prowadzenie zewnętrznego doskonalenia zawodowego dla policjantów komórek właściwych do spraw dochodzeniowo – śledczych jednostek organizacyjnych Policji w zakresie uregulowań prawnych, przepisów resortowych oraz metodyki prowadzenia form
 - i metod pracy dochodzeniowo-śledczej.
 
Wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i staż służby: określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 grudnia 2022 roku - w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych.
Doświadczenie zawodowe pożądane: co najmniej 8 lat służby w Policji, w tym 4 lata w realizacji zadań w służbie śledczej.
Wymagania niezbędne:
- organizowanie pracy własnej,
 - kreatywność i analityczne myślenie,
 - szybkość działania, współpracy,
 - umiejętność działania i współpracy w zespole,
 - umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,
 - zbieranie informacji, interpretowanie, wyciąganie wniosków, stawianie hipotez,
 - oceny problemu i szybkiego działania oraz formułowania stanowiska na podstawie właściwych przepisów,
 - obsługa Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo Śledczych,
 - biegła obsługa Krajowego Systemu Informacyjnego Policji,
 - biegła obsługa systemów analitycznych,
 - dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”;
 - prawo jazdy kat. B.
 
Wymagania pożądane:
- znajomość obsługi pakietu biurowego (m.in. MS Office, w tym: Word, Excel, PowerPoint) oraz innych programów komputerowych,
 - znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,
 - kierowanie pojazdami służbowymi uprzywilejowanymi,
 - znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
 
Inne informacje:
- Oferty (CV ze zdjęciem zawierające informacje o dotychczas zajmowanym stanowisku wraz z paramentami finansowymi) prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: wds.bk@policja.gov.pl.
 - Termin składania ofert: 15 czerwca 2025 roku
 - Zastrzegamy możliwość kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.