Specjalista i ekspert Wydziału ds. Zarządzania Elektronicznym Rejestrem Czynności Dochodzeniowo-Śledczych Biura Kryminalnego KGP

Naczelnik Wydziału ds. Zarządzania Elektronicznym Rejestrem Czynności Dochodzeniowo-Śledczych Biura Kryminalnego KGP poszukuje kandydatów na stanowisko policjanta: specjalisty (6 grupa zaszeregowania), eksperta (9 grupa zaszeregowania).

Miejsce pełnienia służby:

  • Warszawa.

Główne obowiązki:

  • realizowanie zadań związanych z wykonywaniem przez dyrektora biura w imieniu Komendanta Głównego Policji obowiązków i uprawnień dotyczących administrowania Elektronicznym Rejestrem Czynności Dochodzeniowo-Śledczych, zwanym dalej „ERCDŚ”, a w szczególności:
  1. inicjowanie i koordynowanie zmian i aktualizacji wprowadzanych w interfejsie aplikacji ERCDŚ, poprzez współpracę z przedstawicielami komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji, Centralnego Biura Śledczego Policji oraz Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji,
  2. analizowanie operacji przetwarzania informacji, w celu utrzymania spójności i jakości danych ERCDŚ we wszystkich jednostkach organizacyjnych Policji,
  3. współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie wyjaśniania nieprawidłowości i naruszeń danych osobowych,
  4. wykonywanie zadań związanych z procedurami udostępniania informacji, w tym danych osobowych, uprawnionym podmiotom,
  5. wykonywanie zadań związanych procedurami kontroli i nadzoru nad przetwarzaniem informacji w ERCDŚ,
  6. wykonywanie zadań związanych z nadawaniem i obieraniem uprawnień i upoważnień
  7. do dostępu do danych ERCDŚ oraz opracowywanie, prowadzenie i przechowywanie związanej z nimi dokumentacji,
  8. zapewnienie wsparcia merytorycznego dla użytkowników ERCDŚ ze wszystkich jednostek organizacyjnych Policji, poprzez wydawanie instrukcji w sprawie szczegółowego wykonywania przez użytkowników czynności związanych z przetwarzaniem informacji w ERCDŚ;
  • opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie właściwości wydziału;
  • współdziałanie z podmiotami pozapolicyjnymi w zakresie usprawniania systemu,
  • organizowanie oraz udział w doskonaleniu zawodowym lokalnym policjantów w zakresie właściwości wydziału;
  • uczestniczenie w krajowych i międzynarodowych konferencjach, sympozjach, seminariach i szkoleniach w zakresie właściwości wydziału.”;
 

Wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i staż służby:

  • określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych (Dz. U. z 2022 poz. 2761).

Doświadczenie zawodowe pożądane:

  • co najmniej 8 lat służby w Policji, w tym 4 lata w realizacji zadań dochodzeniowo-śledczych

Wymagania niezbędne:

  • biegła obsługa Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo Śledczych,
  • znajomość Zarządzenia nr 31 KGP w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych,
  • znajomość procedury karnej i przepisów regulujących wykonywanie czynności dochodzeniowo-śledczych w Policji,
  • organizowanie pracy własnej,
  • swoboda w komunikacji interpersonalnej,
  • umiejętność sporządzania dokumentów w obiegu służbowym Policji,
  • samodzielność w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji,
  • szybkość działania, kreatywność,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • prawo jazdy kat. B.

Wymagania pożądane:

  • znajomość obsługi pakietu biurowego (m.in. MS Office) oraz innych programów komputerowych,
  • radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,
  • znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.

Inne informacje:

  • Oferty (CV ze zdjęciem zawierające informacje o dotychczas zajmowanym stanowisku wraz z paramentami finansowymi) prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: ercds.bk@policja.gov.pl.
  • Termin składania ofert: 15.06.2025 r.

Zastrzegamy możliwość kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.