Specjalista i ekspert Wydziału ds. Zarządzania Elektronicznym Rejestrem Czynności Dochodzeniowo-Śledczych Biura Kryminalnego KGP
Naczelnik Wydziału ds. Zarządzania Elektronicznym Rejestrem Czynności Dochodzeniowo-Śledczych Biura Kryminalnego KGP poszukuje kandydatów na stanowisko policjanta: specjalisty (6 grupa zaszeregowania), eksperta (9 grupa zaszeregowania).
Miejsce pełnienia służby:
- Warszawa.
 
Główne obowiązki:
- realizowanie zadań związanych z wykonywaniem przez dyrektora biura w imieniu Komendanta Głównego Policji obowiązków i uprawnień dotyczących administrowania Elektronicznym Rejestrem Czynności Dochodzeniowo-Śledczych, zwanym dalej „ERCDŚ”, a w szczególności:
 
- inicjowanie i koordynowanie zmian i aktualizacji wprowadzanych w interfejsie aplikacji ERCDŚ, poprzez współpracę z przedstawicielami komend wojewódzkich (Stołecznej) Policji, Centralnego Biura Śledczego Policji oraz Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji,
 - analizowanie operacji przetwarzania informacji, w celu utrzymania spójności i jakości danych ERCDŚ we wszystkich jednostkach organizacyjnych Policji,
 - współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie wyjaśniania nieprawidłowości i naruszeń danych osobowych,
 - wykonywanie zadań związanych z procedurami udostępniania informacji, w tym danych osobowych, uprawnionym podmiotom,
 - wykonywanie zadań związanych procedurami kontroli i nadzoru nad przetwarzaniem informacji w ERCDŚ,
 - wykonywanie zadań związanych z nadawaniem i obieraniem uprawnień i upoważnień
 - do dostępu do danych ERCDŚ oraz opracowywanie, prowadzenie i przechowywanie związanej z nimi dokumentacji,
 - zapewnienie wsparcia merytorycznego dla użytkowników ERCDŚ ze wszystkich jednostek organizacyjnych Policji, poprzez wydawanie instrukcji w sprawie szczegółowego wykonywania przez użytkowników czynności związanych z przetwarzaniem informacji w ERCDŚ;
 
- opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie właściwości wydziału;
 
- współdziałanie z podmiotami pozapolicyjnymi w zakresie usprawniania systemu,
 - organizowanie oraz udział w doskonaleniu zawodowym lokalnym policjantów w zakresie właściwości wydziału;
 - uczestniczenie w krajowych i międzynarodowych konferencjach, sympozjach, seminariach i szkoleniach w zakresie właściwości wydziału.”;
 
Wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i staż służby:
- określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych (Dz. U. z 2022 poz. 2761).
 
Doświadczenie zawodowe pożądane:
- co najmniej 8 lat służby w Policji, w tym 4 lata w realizacji zadań dochodzeniowo-śledczych
 
Wymagania niezbędne:
- biegła obsługa Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo Śledczych,
 - znajomość Zarządzenia nr 31 KGP w sprawie funkcjonowania Elektronicznego Rejestru Czynności Dochodzeniowo-Śledczych,
 - znajomość procedury karnej i przepisów regulujących wykonywanie czynności dochodzeniowo-śledczych w Policji,
 - organizowanie pracy własnej,
 - swoboda w komunikacji interpersonalnej,
 - umiejętność sporządzania dokumentów w obiegu służbowym Policji,
 - samodzielność w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji,
 - szybkość działania, kreatywność,
 - umiejętność pracy w zespole,
 - prawo jazdy kat. B.
 
Wymagania pożądane:
- znajomość obsługi pakietu biurowego (m.in. MS Office) oraz innych programów komputerowych,
 - radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych,
 - znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
 
Inne informacje:
- Oferty (CV ze zdjęciem zawierające informacje o dotychczas zajmowanym stanowisku wraz z paramentami finansowymi) prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: ercds.bk@policja.gov.pl.
 - Termin składania ofert: 15.06.2025 r.
 
Zastrzegamy możliwość kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.