Wolne stanowisko specjalisty w Wydziale Wydatków Osobowych Finansów KGP

Informacja o wolnym stanowisku specjalisty ds. obsługi systemu e-PPK z zakresie zgłaszania uczestników PPK.

STANOWISKO: specjalista (stanowisko policyjne);
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA KGP: Wydział Wydatków Osobowych Biuro Finansów KGP;

CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: Wykonywanie zadań w zakresie obsługi pracowniczych planów kapitałowych w Komendzie Głównej Policji oraz prowadzenia postępowań administracyjnych dotyczących przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dzieci policjantów, których śmierć  nastąpiła w związku ze służbą. Prowadzenie rozliczeń z Państwowym Funduszem Osób Niepełnosprawnych, a także zapewnienie obsługi PUE ZUS w zakresie pobierania zaświadczeń lekarskich pracowników i policjantów KGP oraz jednostek organizacyjnych Policji, dla których KGP jest płatnikiem.

GŁÓWNE ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:
1) obsługa systemu e-PPK w zakresie zgłaszania uczestników PPK (dodawanie pracowników i zleceniobiorców), wpłat i korekt, zarządzania listami wpłat lub korekt, składania dyspozycji (rezygnacji z wpłat, wznowienie odprowadzania wpłat, zakończenia zatrudnienia pracownika, zmiany wpłaty podstawowej, wnioski
o wypłatę transferową), rejestracji dyspozycji uczestników PPK, generowania raportów oraz zarzadzanie uprawnieniami osób kontaktowych, obsługa dodatkowych deklaracji pracowników;
2) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dzieci policjantów, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
3) prowadzenie rozliczeń z Państwowym Funduszem Osób Niepełnosprawnych;
4) obsługa Platformy Usług Elektronicznych ZUS w zakresie zwolnień lekarskich oraz dystrybucja e-zwolnień lekarskich do komórek organizacyjnych KGP oraz jednostek organizacyjnych Policji, dla których KGP jest płatnikiem;
5) obsługa modułu SWOP PPK w zakresie pobierania naliczonych składek oraz sporządzanie zestawień do miesięcznej deklaracji PPK;
6) weryfikacja danych do sprawozdawczości budżetowej w zakresie naliczonych i odprowadzonych składek na PPK i PFRON;
7) rozpatrywanie wniosków i dokonywanie merytorycznej oceny załączonych
do wniosków dokumentów dotyczących pomocy finansowej  w celu wydania decyzji administracyjnej o udzielenie pomocy finansowej na kształcenie;
8) przygotowywanie kompletnej dokumentacji w zakresie postępowań odwoławczych dotyczących pomocy finansowej na kształcenie dla dzieci policjantów, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą w Policji;
9) sporządzanie informacji podatkowych PIT 11 dotyczących wypłaconych kwot pomocy finansowej w celu przekazania do właściwego urzędu skarbowego oraz
do podatnika;
10) sporządzanie informacji w zakresie wykorzystania środków finansowych oraz opracowywanie materiałów do projektu planu finansowego w zakresie opłat
do PFRON, PPK oraz pomocy finansowej dla dzieci policjantów, których śmierć nastąpiła w związku ze służba w Policji; prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji, stanowiącej podstawę naliczania składek na PPK oraz archiwizowanie wytworzonej
i o otrzymanej dokumentacji.

SZCZEGÓLNE  UPRAWNIENIA:
•    dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”;
•    do przetwarzania danych osobowych pracowników i policjantów;
•    dostęp do SWOP PPK, PUE ZUS, e-PFRON.

WYMAGANIA FORMALNE: zgodnie z rozporządzeniem MSWiA z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
•    znajomość przepisów prawa pracy i ustawy o Policji w zakresie uposażeń i innych należności finansowych,
•    znajomość przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych i o podatku dochodowym od osób fizycznych,
•    znajomość przepisów o służbie cywilnej i pracowników urzędów państwowych w zakresie wynagrodzeń,
•    interpretacji i  stosowania przepisów prawa w praktyce;
•    umiejętność obsługi komputera (pakietu MS Office),
•    komunikowania się,
•    współpracy,
•    działania pod presją czasu,
•    pracy w zespole.

WYMAGANIA DODATKOWE:
•    wykształcenie: wyższe z zakresu prawa lub administracji lub finansów,
•    doświadczenie zawodowe: 2 lata doświadczenia w obszarze płac i rozliczeń finansowych w jednostkach sektora finansów publicznych,
•    umiejętności: prowadzenie rozliczeń z instytucją finansową w zakresie PPK
w jednostce budżetowej.


Szczegółowych informacji udziela: Elżbieta Rosiak – Naczelnik Wydziału Wydatków Osobowych Biura Finansów Komendy Głównej Policji tel. 47 72 134-38

W przypadku zainteresowania podjęciem służby na stanowisku specjalisty oferty (CV zawierające informacje o dotychczas zajmowanym stanowisku oraz o zakresie realizowanych czynności) należy przesłać w formie elektronicznej na adres: elzbieta.rosiak@policja.gov.pl do dnia 16 maja 2025 r.