Ekspert Wydziału Prewencji Biura Prewencji KGP
Wolne stanowisko w Biurze Prewencji KGP na stanowisku eksperta Wydziału Prewencji.
STANOWISKO: ekspert (stanowisko policyjne)
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA KGP: Wydział Prewencji Biura Prewencji.
CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: Inicjowanie i koordynowanie działań podejmowanych na rzecz zwiększenia efektywności policjantów służby prewencyjnej w ramach przyjętych strategii pracy Policji
GŁÓWNE ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:
- koordynacja priorytetowych przedsięwzięć o zasięgu krajowym w zakresie organizacji służby prewencyjnej, w szczególności dotyczącej pełnienia służby obchodowej i patrolowej;
- opracowywanie okresowych ocen realizacji zadań przez służbę obchodową, służbę patrolową, patrolowo-interwencyjną, interwencyjną wdrażanie i koordynowanie procesów realizacji wniosków wynikających z tej oceny;
- udział w pracach legislacyjnych, opiniowanie nowych projektów aktów prawnych, umów, porozumień oraz prowadzenie konsultacji z innymi komórkami organizacyjnymi KGP, jednostkami organizacyjnymi Policji i innymi podmiotami zewnętrznymi;
- kreowanie skutecznych działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz identyfikowanie zagrożeń ich realizacji;
- inicjowanie i koordynacja współpracy policji z podmiotami realizującymi zadania w poszczególnych obszarach zagrożeń pozostających w zakresie odpowiedzialności merytorycznej wydziału;
- opracowywanie opinii i stanowisk w sprawach pozostających w zakresie merytorycznym wydziału na rzecz jednostek organizacyjnych Policji, komórek organizacyjnych KGP oraz innych organów administracji publicznej;
- wspomaganie realizacji przedsięwzięć z zakresu budżetu zadaniowego w myśl przypisanych zadań w wydziale;
- organizowanie i prowadzenie seminariów szkoleniowych dla koordynatorów z KWP/KSP;
- realizacja zadań doraźnych w sprawach pozostających we właściwości merytorycznej wydziału.
WYMAGANIA FORMALNE: określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1882 ze zm.).
WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
- Umiejętności: interpretacji i stosowania przepisów prawa w praktyce, analitycznego i strategicznego myślenia, współpracy, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych (pracy pod presją czasu, wystąpienia publiczne), organizowania pracy własnej, komunikowania się, obsługi komputera (w tym pakietu MS Office) oraz wykorzystywania narzędzi informatycznych.
WYMAGANIA DODATKOWE:
- wykształcenie wyższe w zakresie administracji publicznej lub bezpieczeństwa wewnętrznego;
- doświadczenie w zespole organizacji służby, w obszarze funkcjonowania służby prewencyjnej z elementami koordynacji i nadzoru, sporządzania grafików służby, odprawiania i rozliczania ze służby zewnętrznej;
- doświadczenie w zakresie obsługi systemów informatycznych użytkowanych w Policji, w szczególności SESPol, SWD;
- bardzo dobra znajomość programów Excel, Power Point;
- komunikatywna znajomość języków obcych, w szczególności języka angielskiego;
- prawo jazdy kategorii B.
Szczegółowych informacji udziela: mł. insp. Piotr Lubaszko – Naczelnik Wydziału Prewencji Biura Prewencji Komendy Głównej Policji - tel. 72 130 98, kom. 664 979 113.
W przypadku zainteresowania podjęciem służby na stanowisku eksperta oferty
(CV zawierające szczegółowe informacje o dotychczas zajmowanych stanowiskach, zakresie aktualnie realizowanych zadaniach, posiadanych przeszkoleniach, nabytych umiejętnościach zawodowych) należy przesłać w formie elektronicznej na adres: piotr.lubaszko@policja.gov.pl