Ekspert Wydziału Prewencji Biura Prewencji KGP

Wolne stanowisko w Biurze Prewencji KGP na stanowisku eksperta Wydziału Prewencji.

STANOWISKO: ekspert (stanowisko policyjne)

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA KGP: Wydział Prewencji Biura Prewencji.

CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: Inicjowanie i koordynowanie działań podejmowanych na rzecz zwiększenia efektywności policjantów służby prewencyjnej w ramach przyjętych strategii pracy Policji

GŁÓWNE ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:

  • koordynacja priorytetowych przedsięwzięć o zasięgu krajowym w zakresie organizacji służby prewencyjnej, w szczególności dotyczącej pełnienia służby obchodowej i patrolowej;
  • opracowywanie okresowych ocen realizacji zadań przez służbę obchodową, służbę patrolową, patrolowo-interwencyjną, interwencyjną wdrażanie i koordynowanie procesów realizacji wniosków wynikających z tej oceny;
  • udział w pracach legislacyjnych, opiniowanie nowych projektów aktów prawnych, umów, porozumień oraz prowadzenie konsultacji z innymi komórkami organizacyjnymi KGP, jednostkami organizacyjnymi Policji i innymi podmiotami zewnętrznymi;
  • kreowanie skutecznych działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz identyfikowanie zagrożeń ich realizacji;
  • inicjowanie i koordynacja współpracy policji z podmiotami realizującymi zadania w poszczególnych obszarach zagrożeń pozostających w zakresie odpowiedzialności merytorycznej wydziału;
  • opracowywanie opinii i stanowisk w sprawach pozostających w zakresie merytorycznym wydziału na rzecz jednostek organizacyjnych Policji, komórek organizacyjnych KGP oraz innych organów administracji publicznej;
  • wspomaganie realizacji przedsięwzięć z zakresu budżetu zadaniowego w myśl przypisanych zadań w wydziale;
  • organizowanie i prowadzenie seminariów szkoleniowych dla koordynatorów z KWP/KSP;
  • realizacja zadań doraźnych w sprawach pozostających we właściwości merytorycznej wydziału.

WYMAGANIA FORMALNE: określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1882 ze zm.).

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:

  • Umiejętności: interpretacji i stosowania przepisów prawa w praktyce, analitycznego i strategicznego myślenia, współpracy, radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych (pracy pod presją czasu, wystąpienia publiczne), organizowania pracy własnej, komunikowania się, obsługi komputera  (w tym pakietu MS Office) oraz wykorzystywania narzędzi  informatycznych.

WYMAGANIA DODATKOWE:

  • wykształcenie wyższe w zakresie administracji publicznej lub bezpieczeństwa wewnętrznego;
  • doświadczenie w zespole organizacji służby, w obszarze funkcjonowania służby prewencyjnej z elementami koordynacji i nadzoru, sporządzania grafików służby, odprawiania i rozliczania ze służby zewnętrznej;
  • doświadczenie w zakresie obsługi systemów informatycznych użytkowanych w Policji, w szczególności SESPol, SWD;
  • bardzo dobra znajomość programów Excel, Power Point;
  • komunikatywna znajomość języków obcych, w szczególności języka angielskiego;
  • prawo jazdy kategorii B.

Szczegółowych informacji udziela: mł. insp. Piotr Lubaszko – Naczelnik Wydziału Prewencji Biura Prewencji Komendy Głównej Policji - tel. 72 130 98, kom. 664 979 113.

W przypadku zainteresowania podjęciem służby na stanowisku eksperta oferty
(CV zawierające szczegółowe informacje o dotychczas zajmowanych stanowiskach, zakresie aktualnie realizowanych zadaniach, posiadanych przeszkoleniach, nabytych umiejętnościach zawodowych) należy przesłać w formie elektronicznej na adres: piotr.lubaszko@policja.gov.pl