Ekspert (stanowisko policyjne) Wydziału Kontroli Finansowo-Gospodarczej Biura Kontroli KGP
Nabór na stanowisko eksperta w Wydziale Kontroli Finansowo-Gospodarczej Biura Kontroli KGP.
NAZWA STANOWISKA: ekspert (stanowisko policyjne)
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA: Wydział Kontroli Finansowo-Gospodarczej Biura Kontroli Komendy Głównej Policji
CEL STANOWISKA PRACY: przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie kontroli oraz czynności służbowych podejmowanych w zakresie wyjaśniania spraw pozostających w merytorycznym zainteresowaniu wydziału
GŁÓWNE OBOWIĄZKI REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:
- prowadzenie czynności analitycznych zmierzających do przygotowania kontroli, w tym opracowanie analizy przedkontrolnej i programu kontroli;
- przeprowadzanie kontroli w podmiotach kontrolowanych lub uczestniczenie w pracach zespołów kontrolnych, a także kierowanie zespołem kontrolnym w okolicznościach uzasadnionych charakterem sprawy lub przedmiotem kontrolowanego zagadnienia;
- zbieranie dowodów, ustalanie zakresu, przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości oraz osób za nie odpowiedzialnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami o kontroli;
- dokumentowanie czynności kontrolnych, w tym sporządzanie sprawozdań, projektów wystąpień pokontrolnych i wystąpień pokontrolnych;
- w przypadku kierowania zespołami kontrolnymi, reprezentowanie zespołu w kontaktach z kierownictwem kontrolowanej jednostki Policji, w tym m.in. omawianie wyników kontroli;
- monitorowanie stanu realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych, w zastępstwie kierownika zespołu kontrolnego lub jako kierownik zespołu;
- udział w kontrolach przeprowadzanych przez inne wydziały Biura Kontroli albo komórki organizacyjne KGP;
- udział w kontrolach realizowanych przez podmioty zewnętrzne;
- pełnienie dyżurów w ramach obsługi wydarzeń nadzwyczajnych z udziałem policjantów i pracowników Policji, zgodnie z wymogami określonymi we właściwej decyzji Dyrektora Biura Kontroli KGP;
- przygotowywanie do archiwizacji akt kontroli oraz innych materiałów z wykonywanych czynności służbowych;
- prowadzenie lub udział w szkoleniach organizowanych w ramach lokalnego doskonalenia zawodowego;
- podnoszenie własnych kwalifikacji ogólnych i zawodowych;
- opracowywanie informacji o wynikach kontroli, analiz oraz sprawozdań;
- udzielanie informacji i wsparcia komórkom organizacyjnym KGP oraz jednostkom organizacyjnym Policji w sprawach pozostających w zakresie działania wydziału;
- przygotowywanie, prowadzenie i dokumentowanie czynności służbowych w sprawach pozostających w zainteresowaniu wydziału;
- opiniowanie projektów aktów prawnych i regulacji wewnętrznych KGP, w zakresie merytorycznej właściwości wydziału;
- w związku z realizacją czynności służbowych wykorzystywanie systemów informatycznych funkcjonujących w Policji, zgodnie z wydanymi w tym zakresie uprawnieniami.
WYKSZTAŁCENIE I KWALIFIKACJE:
- wykształcenie wyższe z tytułem zawodowym magistra lub równorzędnym,
- co najmniej 6 lat stażu służby w Policji,
- co najmniej 2 lata doświadczenia w realizacji zadań z obszaru logistyka lub finanse lub teleinformatyka lub kontrola/audyt,
- poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego,
- bardzo dobra znajomość przepisów z obszaru finansów publicznych,
- znajomość procedur i aktów prawnych niezbędnych w działalności kontrolnej,
- umiejętność planowania, organizowania pracy własnej i zespołów kontrolerów,
- umiejętność pracy zespołowej i współpracy,
- umiejętność komunikacji,
- umiejętność obsługi komputera w zakresie edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych, programów do tworzenia prezentacji graficznych, Internetu,
- rzetelność i terminowość,
- samodzielność i inicjatywa,
- umiejętność szybkiego uczenia się i działania.
WYMAGANIA POŻĄDANE:
- wykształcenie wyższe o kierunku ekonomicznym, finanse, rachunkowość, prawo, organizacja i zarządzanie, administracja publiczna, technicznym (budowlanym, informatycznym),
- przeszkolenia (kursy, studia podyplomowe) z zakresu finansów publicznych, zamówień publicznych i innych zagadnień gospodarki finansowej, a także kontroli i audytu wewnętrznego,
- doświadczenie w zakresie problematyki finansów publicznych i zasad rachunkowości (w szczególności rachunkowość budżetowa) oraz zamówień publicznych, w zakresie wykonywania kontroli oraz w dziedzinie audytu wewnętrznego,
- prawo jazdy kat. B.
WYNAGRODZENIE ZASADNICZE: 9 grupa zaszeregowania
MOŻLIWE FORMY PRZENIESIENIA: na raport lub z urzędu
ETAPY REKRUTACJI:
- przesyłanie CV kandydatów wraz z listem motywacyjnym (proszę podać ID kadrowe), na adres: tomasz.drazkiewicz@policja.gov.pl do dnia 24.02.2025 r.,
- analiza przesłanych CV i listów motywacyjnych,
- test wiedzy, sprawdzian umiejętności, rozmowy z wybranymi kandydatami,
- przeprowadzenie dalszych etapów zgodnie z "Procedurą Doboru Funkcjonariuszy Policji ubiegających się o przyjęcie do służby w Biurze Kontroli KGP",
- 3 miesięczny okres delegowania do czasowego pełnienia służby w Wydziale Kontroli Finansowo-Gospodarczej Biura Kontroli KGP (nie dotyczy osób pełniących służbę w komórkach kontrolnych).
SZCZEGÓŁOWYCH INFORMACJI UDZIELA:
Mł. insp. Tomasz Drążkiewicz
Naczelnik Wydział Kontroli Finansowo-Gospodarczej
Biura Kontroli Komendy Głównej Policji
tel. 47-72-13474