Specjalista Wydziału Poszukiwań i Identyfikacji Osób Biura Kryminalnego KGP
Informacja o wolnym stanowisku specjalisty ds. koordynowania zadań w zakresie poszukiwania osób oraz identyfikacji NN osób i NN zwłok w Wydziale Poszukiwań i Identyfikacji Osób Biura Kryminalnego KGP.
STANOWISKO: specjalista (stanowisko policyjne);
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA KGP: Wydział Poszukiwań i Identyfikacji Osób Biura Kryminalnego KGP.
CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: zapewnienie prawidłowej koordynacji zadań w zakresie poszukiwania osób oraz identyfikacji NN osób i NN zwłok, efektywnego współdziałania komórek organizacyjnych do spraw poszukiwań i identyfikacji oraz nadzorowanie prowadzonych na terenie kraju spraw poszukiwawczych i identyfikacyjnych.
GŁÓWNE ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:
- koordynowanie działań podejmowanych przez jednostki Policji w zakresie poszukiwań osób zaginionych i identyfikacji NN osób oraz NN zwłok oraz osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości;
- prowadzenie kontroli i nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi Policji w zakresie poszukiwań osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości, osób zaginionych oraz identyfikacji NN osób i NN zwłok;
- wsparcie ekspercko-analityczne jednostek organizacyjnych Policji w sprawach poszukiwań osób i identyfikacji NN osób oraz NN zwłok;
- monitorowanie i analizowanie skuteczności prowadzonych na terenie kraju poszukiwań osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości oraz osób zaginionych;
- bieżąca współpraca z koordynatorami wojewódzkimi ds. zaginięć oraz funkcjonariuszami ds. poszukiwań jednostek organizacyjnych Policji;
- realizowanie zadań w ramach systemu Child Alert;
- opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań systemowych dotyczących prowadzenia poszukiwań osób i identyfikacji NN osób i NN zwłok oraz prowadzenie w tym zakresie szkoleń dla jednostek Policji w kraju;
- koordynowanie działań poszukiwawczych dot. osób zaginionych poprzez bezpośredni udział w prowadzonych działaniach poszukiwawczych z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu będącego na stanie CPOZ KGP;
- utrzymywanie stałej współpracy i koordynowanie działań poszukiwawczych prowadzonych wspólnie ze Strażą Pożarną i organizacjami pożytku publicznego związanymi z ochroną życia
i zdrowia ludzkiego, w tym TOPR, GOPR, WOPR, specjalistyczne grupy poszukiwawczo-ratownicze;
- gromadzenie i ocena materiałów dotyczących poszczególnych zagadnień pracy operacyjnej i procesowej związanej z poszukiwaniami osób w celu eliminowania istniejących błędów
i dysfunkcji;
- analizowanie skarg obywateli i instytucji na działania Policji w związku z prowadzonymi czynnościami poszukiwawczymi lub identyfikacyjnymi oraz wypracowywanie i wdrażanie środków zapobiegających stwierdzonym uchybieniom;
- archiwizowanie dokumentacji wytworzonej i otrzymanej.
SZCZEGÓLNE UPRAWNIENIA:
- dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z wydanymi upoważnieniami;
- kierowanie pojazdem uprzywilejowanym.
WYMAGANIA FORMALNE: zgodnie z rozporządzeniem MSWiA z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych.
WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
Umiejętności:
- organizowania pracy własnej;
- komunikacji;
- zbierania informacji, interpretowania, wyciągania wniosków, stawiania hipotez;
- oceny problemu i formułowania stanowiska na podstawie właściwych przepisów
- prawo jazdy kat. B.
WYMAGANIA DODATKOWE:
- wykształcenie: wyższe magisterskie- prawnicze lub administracyjne, organizacja
i zarządzanie;
- 6 lat stażu/służby w Policji, w tym 4 lata w służbie kryminalnej lub śledczej;
- znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym.
Szczegółowych informacji udziela:
kom. Robert Piasecki – Naczelnik Wydziału Poszukiwań Identyfikacji Osób Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji tel. 72 510 01
W przypadku zainteresowania podjęciem służby na stanowisku specjalisty oferty (CV zawierające informacje o dotychczas zajmowanym stanowisku oraz o zakresie realizowanych czynności) należy przesłać w formie elektronicznej na adres: robert.piasecki@policja.gov.pl