Ekspert Wydziału Poszukiwań i Identyfikacji Osób Biura Kryminalnego KGP

Informacja o wolnym stanowisku eksperta ds. koordynowania zadań w zakresie poszukiwania osób oraz identyfikacji NN osób i NN zwłok w Wydziale Poszukiwań i Identyfikacji Osób Biura Kryminalnego KGP.

STANOWISKO: ekspert (stanowisko policyjne);

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA KGP: Wydział Poszukiwań i Identyfikacji Osób Biura Kryminalnego KGP.

CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: zapewnienie prawidłowej koordynacji zadań w zakresie poszukiwania osób oraz identyfikacji NN osób i NN zwłok, efektywnego współdziałania komórek organizacyjnych do spraw poszukiwań i identyfikacji oraz nadzorowanie prowadzonych na terenie kraju spraw poszukiwawczych i identyfikacyjnych.

GŁÓWNE ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:

- koordynowanie działań podejmowanych przez jednostki Policji  w zakresie poszukiwań osób zaginionych i identyfikacji NN osób oraz NN zwłok oraz osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości;

- prowadzenie kontroli i nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi Policji w zakresie poszukiwań  osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości, osób  zaginionych oraz identyfikacji NN osób i NN zwłok;

- wsparcie ekspercko-analityczne jednostek organizacyjnych Policji w sprawach poszukiwań osób i identyfikacji NN osób oraz NN zwłok;

- monitorowanie i analizowanie skuteczności prowadzonych na terenie kraju poszukiwań osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości oraz osób zaginionych;

- bieżąca współpraca z koordynatorami wojewódzkimi ds. zaginięć oraz funkcjonariuszami ds. poszukiwań jednostek organizacyjnych Policji;

- realizowanie zadań w ramach systemu Child Alert;

- opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań systemowych dotyczących prowadzenia poszukiwań osób  i identyfikacji NN osób i NN zwłok oraz prowadzenie w tym zakresie szkoleń dla jednostek Policji w kraju;

- koordynowanie działań poszukiwawczych dot. osób zaginionych poprzez bezpośredni udział  w prowadzonych działaniach poszukiwawczych z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu będącego na stanie CPOZ KGP;

- utrzymywanie stałej współpracy i koordynowanie działań poszukiwawczych prowadzonych wspólnie ze Strażą Pożarną i organizacjami pożytku publicznego związanymi z ochroną życia
i zdrowia ludzkiego, w tym TOPR, GOPR, WOPR, specjalistyczne grupy poszukiwawczo-ratownicze;

- gromadzenie i ocena materiałów dotyczących poszczególnych zagadnień pracy operacyjnej i procesowej związanej z poszukiwaniami osób w celu eliminowania istniejących błędów
i dysfunkcji;

- analizowanie skarg obywateli i instytucji na działania Policji w związku z prowadzonymi czynnościami poszukiwawczymi lub identyfikacyjnymi oraz wypracowywanie i wdrażanie środków zapobiegających stwierdzonym uchybieniom;

- archiwizowanie dokumentacji wytworzonej i otrzymanej.

SZCZEGÓLNE  UPRAWNIENIA:

- dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”;

- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z wydanymi upoważnieniami;

- kierowanie pojazdem uprzywilejowanym.

WYMAGANIA FORMALNE: zgodnie z rozporządzeniem MSWiA z dnia 16 grudnia 2022 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych.

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:

Umiejętności:

- organizowania pracy własnej;

- komunikacji;

- zbierania informacji, interpretowania, wyciągania wniosków, stawiania hipotez;

- oceny problemu i formułowania stanowiska na podstawie właściwych przepisów

- prawo jazdy kat. B.

WYMAGANIA DODATKOWE:

- wykształcenie: wyższe magisterskie- prawnicze lub administracyjne, organizacja
i zarządzanie;

- 8 lat stażu/służby w Policji, w tym 4 lata w służbie kryminalnej lub śledczej;

- znajomość języka angielskiego.

 

Szczegółowych informacji udziela:

kom. Robert Piasecki  – Naczelnik Wydziału Poszukiwań Identyfikacji Osób Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji tel. 72 510 01

W przypadku zainteresowania podjęciem służby na stanowisku specjalisty oferty (CV zawierające informacje o dotychczas zajmowanym stanowisku oraz o zakresie realizowanych czynności) należy przesłać w formie elektronicznej na adres: robert.piasecki@policja.gov.pl