Ekspert w Wydziale Opiniodawczo-Analitycznym Biura Ruchu Drogowego KGP

Biuro Ruchu Drogowego KGP poszukuje kandydatów na stanowisko eksperta w Wydziale Opiniodawczo-Analitycznym.

STANOWISKO: ekspert (stanowisko policyjne)

CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: Zapewnienie właściwej koordynacji zadań związanych z gromadzeniem danych o zdarzeniach drogowych w bazie systemu ewidencji wypadków i kolizji (SEWIK) oraz realizacja zadań o charakterze analitycznym.

GŁÓWNE ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:
1.    Gromadzenie i przetwarzanie danych statystycznych dotyczących zdarzeń drogowych, wykroczeń drogowych, środków prawnych oraz wyników pracy uzyskiwanych przez policjantów  ruchu drogowego;
2.    Analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym, prognozowanie i proponowanie rozwiązań mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych obszarach;
3.    Analizowanie bieżących informacji na temat przyczyn i okoliczności zaistniałych zdarzeń w ruchu drogowym w szczególności wypadków z ofiarami śmiertelnymi;
4.    Realizowanie zadań związanych z przygotowaniem map zagrożeń w ruchu drogowym w oparciu o dane z systemu SEWIK, w tym ich wizualizacja w ujęciu krajowym i poszczególnych KWP/KSP;
5.    Sprawowanie nadzoru nad krajową mapą zagrożeń bezpieczeństwa w obszarze dot. ruchu drogowego;
6.    Merytoryczny nadzór nad modułem SEWiK i modułem RUCH DROGOWY systemu KSIP, w tym identyfikacja  występujących błędów oraz diagnoza obszarów wymagających optymalizacji;
7.    Merytoryczny nadzór nad prawidłowością wprowadzania przez właściwe komendy wojewódzkie Policji do systemu SEWiK danych geolokalizacyjnych (tzw. GPS) z miejsc wypadków drogowych;
8.    Prowadzenie bieżącej analizy aktów prawnych związanych z obszarem bezpieczeństwa w ruchu drogowym  w ujęciu prowadzonych statystyk w celu:
a.    identyfikacji  przepisów wymagających dokonania zmian w prawie oraz inicjowania prac w tym zakresie,
b.    wskazywania rozwiązań dostosowujących techniczne aspekty  bazy SEWiK do istniejących  możliwości technicznych.
c.    wskazywania rozwiązań zgodnych z Wnioskami pokontrolnymi NIK ;
9.    Uczestniczenie w pracach zespołów roboczych właściwych w sprawach związanych z:
a.    modułem SEWIK i modułem RUCH DROGOWY systemu KSIP,
b.    wdrożeniem w Policji systemu CEPIK 2.0,
c.    utworzeniem przez KR BRD systemu gromadzenia danych o wypadkach drogowych w Polsce;
10.    Uczestniczenie w pracach związanych z wdrażaniem nowych aplikacji informatycznych mających na celu podnoszenie jakości i efektywności realizowanych przez Policję zadań w obszarze ruchu drogowego oraz nadzór nad sposobem ich wykorzystania;
11.    Bieżąca współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi komend wojewódzkich i szkół Policji w zakresie realizacji powierzonych zadań związanych z bazą SEWiK oraz o charakterze analitycznym ;
12.    Realizowanie zadań w ramach bieżącej współpracy z komórką ds. Informacji Publicznej Gabinetu  KGP oraz instytucjami i podmiotami działającymi w obszarze ruchu drogowego (m.in.  GDDKiA, GITD, ITS, PBUK, KR BRD) w zakresie związanym z udostępnianiem danych z bazy SEWiK;
13.    Zapewnienie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych określonych w politykach bezpieczeństwa poszczególnych systemów informatycznych użytkowanych w wydziale, w tym prowadzenie ewidencji nadanych upoważnień, niezbędnej dokumentacji oraz prowadzenie lokalnego doskonalenia zawodowego;
14.    Prowadzenie pojazdów służbowych.

WYMAGANIA FORMALNE: określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz warunków ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (DZ. U. 123 poz. 857, z późn. zm.).

WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1.    doświadczenie zawodowe w dziedzinie realizacji zadań w służbie prewencyjnej,
2.    zdolności analityczne i organizatorskie,
3.    myślenie strategiczne,
4.    umiejętność pracy w grupie,
5.    uprawnienia do kierowania pojazdem uprzywilejowanym.

WYMAGANIA POŻĄDANE:  
1.    doświadczenie w realizacji zadań analitycznych w pionie ruchu drogowego,
2.    obsługa komputera oraz umiejętność korzystania z pakietu biurowego MS Office,
3.    obsługa systemu SEWIK.

W przypadku zainteresowania, oferty (CV zawierające informacje o dotychczasowym doświadczeniu zawodowym, zajmowanym stanowisku oraz zakresie realizowanych czynności) należy przesłać w formie elektronicznej na  adres: brd@policja.gov.pl.