Ekspert w Wydziale Opiniodawczo-Analitycznym Biura Ruchu Drogowego KGP
Biuro Ruchu Drogowego KGP poszukuje kandydatów na stanowisko eksperta w Wydziale Opiniodawczo-Analitycznym.
STANOWISKO: ekspert (stanowisko policyjne)
CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: Zapewnienie właściwej koordynacji zadań związanych z gromadzeniem danych o zdarzeniach drogowych w bazie systemu ewidencji wypadków i kolizji (SEWIK) oraz realizacja zadań o charakterze analitycznym.
GŁÓWNE ZADANIA REALIZOWANE NA STANOWISKU PRACY:
1. Gromadzenie i przetwarzanie danych statystycznych dotyczących zdarzeń drogowych, wykroczeń drogowych, środków prawnych oraz wyników pracy uzyskiwanych przez policjantów ruchu drogowego;
2. Analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym, prognozowanie i proponowanie rozwiązań mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych obszarach;
3. Analizowanie bieżących informacji na temat przyczyn i okoliczności zaistniałych zdarzeń w ruchu drogowym w szczególności wypadków z ofiarami śmiertelnymi;
4. Realizowanie zadań związanych z przygotowaniem map zagrożeń w ruchu drogowym w oparciu o dane z systemu SEWIK, w tym ich wizualizacja w ujęciu krajowym i poszczególnych KWP/KSP;
5. Sprawowanie nadzoru nad krajową mapą zagrożeń bezpieczeństwa w obszarze dot. ruchu drogowego;
6. Merytoryczny nadzór nad modułem SEWiK i modułem RUCH DROGOWY systemu KSIP, w tym identyfikacja występujących błędów oraz diagnoza obszarów wymagających optymalizacji;
7. Merytoryczny nadzór nad prawidłowością wprowadzania przez właściwe komendy wojewódzkie Policji do systemu SEWiK danych geolokalizacyjnych (tzw. GPS) z miejsc wypadków drogowych;
8. Prowadzenie bieżącej analizy aktów prawnych związanych z obszarem bezpieczeństwa w ruchu drogowym w ujęciu prowadzonych statystyk w celu:
a. identyfikacji przepisów wymagających dokonania zmian w prawie oraz inicjowania prac w tym zakresie,
b. wskazywania rozwiązań dostosowujących techniczne aspekty bazy SEWiK do istniejących możliwości technicznych.
c. wskazywania rozwiązań zgodnych z Wnioskami pokontrolnymi NIK ;
9. Uczestniczenie w pracach zespołów roboczych właściwych w sprawach związanych z:
a. modułem SEWIK i modułem RUCH DROGOWY systemu KSIP,
b. wdrożeniem w Policji systemu CEPIK 2.0,
c. utworzeniem przez KR BRD systemu gromadzenia danych o wypadkach drogowych w Polsce;
10. Uczestniczenie w pracach związanych z wdrażaniem nowych aplikacji informatycznych mających na celu podnoszenie jakości i efektywności realizowanych przez Policję zadań w obszarze ruchu drogowego oraz nadzór nad sposobem ich wykorzystania;
11. Bieżąca współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi komend wojewódzkich i szkół Policji w zakresie realizacji powierzonych zadań związanych z bazą SEWiK oraz o charakterze analitycznym ;
12. Realizowanie zadań w ramach bieżącej współpracy z komórką ds. Informacji Publicznej Gabinetu KGP oraz instytucjami i podmiotami działającymi w obszarze ruchu drogowego (m.in. GDDKiA, GITD, ITS, PBUK, KR BRD) w zakresie związanym z udostępnianiem danych z bazy SEWiK;
13. Zapewnienie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych określonych w politykach bezpieczeństwa poszczególnych systemów informatycznych użytkowanych w wydziale, w tym prowadzenie ewidencji nadanych upoważnień, niezbędnej dokumentacji oraz prowadzenie lokalnego doskonalenia zawodowego;
14. Prowadzenie pojazdów służbowych.
WYMAGANIA FORMALNE: określone w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz warunków ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (DZ. U. 123 poz. 857, z późn. zm.).
WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
1. doświadczenie zawodowe w dziedzinie realizacji zadań w służbie prewencyjnej,
2. zdolności analityczne i organizatorskie,
3. myślenie strategiczne,
4. umiejętność pracy w grupie,
5. uprawnienia do kierowania pojazdem uprzywilejowanym.
WYMAGANIA POŻĄDANE:
1. doświadczenie w realizacji zadań analitycznych w pionie ruchu drogowego,
2. obsługa komputera oraz umiejętność korzystania z pakietu biurowego MS Office,
3. obsługa systemu SEWIK.
W przypadku zainteresowania, oferty (CV zawierające informacje o dotychczasowym doświadczeniu zawodowym, zajmowanym stanowisku oraz zakresie realizowanych czynności) należy przesłać w formie elektronicznej na adres: brd@policja.gov.pl.