Sukces akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Data publikacji: 23.12.2015

Ponad 30 nowych koalicjantów i aż milion naklejek z symbolem przekreślonych kluczyków, które trafiły w ręce kierowców w całej Polsce – to efekty niespełna sześciu miesięcy działań prowadzonych w ramach 2. edycji ogólnopolskiej akcji „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.

Od startu kampanii w czerwcu 2014 r. swoje poparcie dla niej wyraziło łącznie ponad 80 instytucji i organizacji oraz 2 500 000 polskich kierowców, którzy oznakowali swoje auta naklejką-manifestem z hasłem inicjatywy.

Organizatorzy kampanii, Komenda Główna Policji i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, mogą z satysfakcją spojrzeć wstecz – udało się im bowiem powtórzyć sukces pierwszej edycji ogólnopolskiej akcji promującej trzeźwość za kierownicą. Już drugi rok z rzędu działania podejmowane w ramach inicjatywy, nagłaśniane w mediach i wspierane przez grono zaangażowanych koalicjantów, zaowocowały rezultatami, które pozwalają wierzyć, że polscy kierowcy nie pozostają obojętni wobec apeli o odpowiedzialną – trzeźwą jazdę.

- Zadaniem, jakie postawiliśmy sobie u progu kampanii, było dotarcie do jak największej liczby osób i zaangażowanie ich do wspólnej walki ze społecznym przyzwoleniem na wsiadanie za kółko pod wpływem alkoholu. Z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że przybliżyliśmy się do tego celu, o czym świadczą zarówno policyjne statystyki wskazujące na malejącą liczbę kierowców prowadzących „na podwójnym gazie”, jak i sam zasięg akcji, który przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Niebagatelna liczba 2 500 000 naklejek, które rozdaliśmy przy wsparciu partnerów inicjatywy oznacza, że co ósmy polski kierowca miał szansę stać się ambasadorem naszej kampanii, umieszczając symbol przekreślonych kluczyków na szybie swojego samochodu– mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Bezpieczni w drodze na święta

Dni poprzedzające święta Bożego Narodzenia będą dla kierowców kolejnym sprawdzianem z odpowiedzialnych zachowań na drodze. Wówczas bowiem wielu z nich wyruszy w podróż, by spotkać się z bliskimi. W tym czasie mogą spodziewać się większej niż zwykle liczby policyjnych patroli na drogach w całym kraju.

- W trakcie kontroli będziemy starać się przypominać o konieczności rozważnej jazdy, trzeźwym kierowcom wręczając w dowód uznania naklejki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Zależy nam, by w tym szczególnym, świątecznym czasie wszyscy podróżujący bezpiecznie dotarli do celu, stąd zamierzamy apelować o trzeźwość, rozwagę i zdjęcie nogi z gazu - mówi insp. Anna Kuźnia, zastępca dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Komenda Główna Policji, będąca parterem merytorycznym inicjatywy, od początku trwania działań bierze czynny udział w dystrybuowaniu naklejek. To dzięki jej wsparciu i wielkiemu zaangażowaniu wszystkich krajowych jednostek, możliwe było dotarcie do szerokiego grona kierowców. W całej Polsce, w ramach kontroli drogowych prowadzonych w okresie wakacji oraz podczas listopadowej akcji „Znicz”, policjanci zachęcali trzeźwych kierowców do oznakowania swoich samochodów  – w ten sposób rozdano około 450 000 naklejek.

Siła partnerstwa

Sukces, o którym można mówić przy okazji podsumowywania inicjatywy, nie byłby możliwy, gdyby nie koalicja firm i instytucji, jaka zawiązała się na rzecz walki z problemem nietrzeźwych kierowców.  W jej ramach ponad 80 partnerów czynnie włącza się w dystrybucję naklejek i propagowanie założeń kampanii.

W szerokim gronie koalicjantów, którzy wsparli 2. edycję akcji, znalazły się takie instytucje i stowarzyszenia, jak: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Polski Związek Motorowy i Automobilklub Polski, a także szereg firm związanych z branżą motoryzacyjną: Akademia Bezpiecznej Jazdy, Auto Moto Arena i Expo Arena, Carefleet S.A., Drift Open, Szkoła Auto ŠKODA i ŠKODA Autolab oraz Grupa Germaz.

W tym roku swoją gotowość wzięcia udziału w walce z problemem pijanych kierowców zadeklarowały również sieci paliw - Lukoil, Grosar, Huzar, Bobryk oraz Arge. Akcję czynnie wspierają także tacy partnerzy, jak Poland Express, Alkohit, Polska Dystrybucja Budowlana oraz Doradca Budowlany 24, Opinion Strefa Druku, Sirap Inline, CSG Śląska Grupa Consultingowa, Aryzta i FSB oraz producent kosmetyków Bell. W ostatnim czasie do grona ambasadorów kampanii dołączyli przewoźnicy: PKP Intercity oraz PlusBus.

W promowanie idei trzeźwej jazdy angażują się również media, dołączając naklejki do nakładu swoich tytułów prasowych. Tym sposobem naklejki trafiły już do czytelników wołowskiego Kuriera Gmin, Kuriera Lubelskiego oraz chełmskiego i lubelskiego wydania Nowego Tygodnia. Wkrótce będą dystrybuowane wraz z Gazetą Ostrowską oraz magazynem MotoSalon. W promocję akcji włączył się też miesięcznik Polskie Drogi.

Źródło: newseria.pl