Sprawdź, czy umiesz mówić nie
Policjanci podczas kontroli placówek handlowych będą informować sprzedawców o nowym narzędziu szkoleniowym.
Ruszyła bezpłatna platforma e-learningowa, na której bezpłatnie można przejść szkolenie z asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom nieuprawnionym. To kolejna odsłona kampanii społecznej „Pozory mylą, dowód nie”, którą od 2009 r. prowadzi Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji.
Tegoroczne hasło kampanii „Odpowiedzialny sprzedawca” jest kontynuacją długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, w tym negatywnych skutków przedwczesnej inicjacji alkoholowej. Celem tegorocznej edycji jest zwrócenie uwagi sprzedawców, ale również świadków sprzedaży w sklepach, na odpowiedzialną sprzedaż alkoholu.
Platforma e-learningowa, dostępna pod adresem www.odpowiedzialnysprzedawca.pl, adresowana jest do wszystkich zainteresowanych – zarówno sprzedawców zatrudnionych w małych, prywatnych sklepach, jak i dużych sieciach handlowych.
Każdy użytkownik, który dokona rejestracji i zaloguje się na platformie, przejdzie interaktywne szkolenie z zakresu obowiązujących przepisów dotyczących zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim oraz konsekwencji płynących z łamania prawa. W kolejnych etapach dowie się, jaki wpływ ma alkohol na rozwój psychofizyczny i funkcjonowanie społeczne młodych ludzi oraz pozna techniki asertywnej odmowy.
Sprzedawco! Sprawdź, czy umiesz mówić NIE!
***
„Pozory mylą, dowód nie” to ogólnopolska kampania, której celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Dotychczasowe działania prowadzone w ramach tej kampanii zaowocowały wyraźną zmianą podejścia Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Zmniejszyło się przyzwolenie społeczne na sprzedaż alkoholu dzieciom, a zwiększyła świadomość zagrożeń wynikających z dostępu niepełnoletniej młodzieży do alkoholu.