Nowe przepisy dotyczące wypadków w Policji
Od 1 lipca 2014r. obowiązują dwa nowe rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych. Pierwsze z nich dotyczy sposobu i trybu ustalania okoliczności i przyczyn wypadków w Policji, drugie - ustalania uszczerbków na zdrowiu funkcjonariuszy.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie sposobu i trybu ustalania okoliczności i przyczyn wypadków w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej oraz Biurze Ochrony Rządu określa m.in.:
1) tryb postępowania komisji powypadkowej;
2) tryb zgłaszania i rozpatrywania uwag i zastrzeżeń do ustaleń komisji powypadkowej oraz zatwierdzania tych ustaleń;
3) wzory rejestru wypadków pozostających w związku z pełnieniem służby, protokołu powypadkowego oraz innych dokumentów sporządzanych w toku postępowania wyjaśniającego.
Natomiast Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 26 czerwca 2014 r. w sprawie uszczerbku na zdrowiu funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu określa:
1) wykaz chorób pozostających w związku z pełnieniem służby w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biurze Ochrony Rządu;
2) sposób ustalania stopnia uszczerbku na zdrowiu funkcjonariuszy
3) wykaz norm oceny procentowej uszczerbku na zdrowiu funkcjonariuszy.