Nowe zasady przyznawania i użytkowania broni palnej przez policjantów
Od 1 sierpnia 2011 roku zacznie obowiązywać nowe Zarządzenie Nr 852 Komendanta Głównego Policji w sprawie zasad przyznawania i użytkowania broni palnej przez policjantów. Zastąpi ono dotychczasowe Zarządzenie nr 6 KGP z 16.05.2000 r. Konieczność wprowadzenia nowego aktu prawnego została podyktowana przede wszystkim zmianami etatowymi i organizacyjnymi zachodzącymi w jednostkach Policji.
W nowym Zarządzeniu unormowana została m. in. problematyka związana z wywozem broni i amunicji przez policjanta oddelegowanego do pełnienia misji zagranicznych, jak również przewidziano możliwość wyrażenia zgody przez Komendanta Głównego Policji na wywóz innego sprzętu przeznaczonego do miotania amunicji. Uregulowano też kwestię przechowywania broni w stosunku do policjantów z krajów Unii Europejskich przyjeżdżających do Polski. Unormowany został też sposób postępowania z bronią przez policjantów, którzy zostali przeniesieni lub oddelegowani do pełnienia służby poza Policją.
W nowym akcie prawnym doprecyzowano też katalog osób upoważnionych do podpisania wniosku o wydanie broni palnej służbowej i kwestie związane ze sprawdzaniem wiedzy policjanta przed wydaniem mu broni. Zarządzenie nr 852 uwzględnia też możliwość powierzenia prowadzenia gospodarki uzbrojeniem pracownikowi Policji.
Pliki do pobrania
-
Zobacz tekst zarządzenia
Rozmiar pliku: 960.92 KB
-
Zobacz wzór wniosku o przydział broni palnej
Rozmiar pliku: 215.5 KB