Nagrody za zwalnianie przy szkołach. Yanosik wspiera bezpieczeństwo dzieci na drogach

Data publikacji: 28.09.2016

Bezpieczna jazda się opłaca. Od 19 września przekonają się o tym użytkownicy popularnej w Polsce aplikacji dla kierowców Yanosik, którzy poprzez regularne zwalnianie w pobliżu placówek oświatowych mogą otrzymać nagrody na stacjach ORLEN. Akcja, której organizatorem jest firma Neptis S.A. - partner KGP w systemie Child Alert - ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa dzieci na polskich drogach. Policja popiera wszelkie inicjatywy związane z bezpieczeństwem na drogach, a zwłaszcza te dotyczące najmłodszych.

Kampania „Zwalniaj przy szkołach” rozpoczęła się 19 września i potrwa do 13 listopada br. Kupony  na wybrane produkty ze stacji Orlen można otrzymać poprzez regularne poruszanie się dozwoloną prędkością w pobliżu 1000 szkół w całej Polsce, najczęściej położonych w pobliżu stosunkowo niebezpiecznych miejsc np. przy bardzo ruchliwym pasie ruchu.

– Poprawa bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu jest teraz dla nas aspektem kluczowym. Taki stan rzeczy chcemy osiągnąć poprzez organizację różnego rodzaju akcji promocyjnych, zachęcających kierowców do zwiększenia ostrożności na drodze. Obecnie jest to akcja, która promuje zwalnianie w pobliżu szkół. W ostatnim czasie dzięki aktywności naszych użytkowników braliśmy już udział w projekcie dofinansowującym lepsze oznakowanie przejść dla pieszych w Płocku, znajdujących się niedaleko placówek oświatowych – komentuje Paweł Bahyrycz, Yanosik – Na tym jednak działania zwiększające świadomość kierowców na drodze się nie kończą. W przyszłości planujemy więcej tego typu kampanii promowanych za pomocą  aplikacji – dodaje.

– Policja popiera wszelkie inicjatywy związane z bezpieczeństwem na drogach, a zwłaszcza te dotyczące najmłodszych – mówi Rzecznik Prasowy KGP mł. insp. Mariusz Ciarka.

Strategicznym partnerem akcji jest PKN ORLEN, który dla kierowców biorących udział w akcji przygotował atrakcyjne nagrody o równowartości aż 8 mln punktów VITAY. Wystarczy zgłosić chęć udziału w kampanii poprzez aplikację Yanosik, która następnie będzie na bieżąco informowała o poprawnym przejeździe jednego z wyznaczonych odcinków przy ponad 1000 szkół. Prawidłowe przejechanie trzech odcinków w tygodniu upoważni do odbioru darmowej kawy lub hot-doga na jednej z ponad 1700 stacji ORLEN. Wystarczy poprzez aplikację Yanosik zrealizować kupon w wybranym obiekcie lub na stronie www.vitay.pl. Placówki, które biorą udział w akcji zostały wyszczególnione w aplikacji. Akcja jest jednym z elementów zaangażowania Koncernu w promocję bezpiecznej jazdy:

– Zdajemy sobie sprawę, że w procesie poprawy bezpieczeństwa na drogach niezwykle istotna jest edukacja. Dlatego tym razem, w ramach organizowanej akcji koncentrujemy się właśnie na edukacji kluczowych użytkowników ruchu drogowego - kierowców. Nasza kilkuset tysięczna społeczność skupiona wokół projektu Yanosik jest doskonałym celem do propagowania nawyku przepisowej jazdy – komentuje Rafał Pasieka, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu, PKN ORLEN.

Czy akcja promocyjna zachęci kierowców do większej ostrożności przy szkołach? Czas pokaże. Wydaje się jednak, że tego typu inicjatywy to właściwa droga do wyrobienia takiego nawyku wśród polskich kierowców.

(Neptis S.A./mw)